Τοστ με αβοκάντο & πέστο βασιλικού

Την άνοιξη και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες αναζητώ εύκολες, δροσερές και κυρίως υγιεινές  λύσεις, τόσο για το γεύμα μου όσο και για το ταπεράκι της δουλειάς.

Είναι η εποχή όπου τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν την τιμητική τους, τα βρίσκουμε σε αφθονία και είναι και καλής ποιότητας . Τι καλύτερο λοιπόν από το να τα εντάξουμε στην καθημερινότητα μας, ξεκινώντας από το πρωινό, το δεκατιανό, το μεσημεριανό ακόμη  και το βραδινό,  όπου μια πλούσια σαλάτα αποτελεί ιδανική λύση για να κλείσουμε τη μέρα μας. Έτσι, από τη μια φροντίζουμε τα γεύματα μας να είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες και από την άλλη προσέχουμε και τη γραμμή μας! 😉

Μια ωραία ιδέα είναι και αυτή που θα σας παρουσιάσω σήμερα. Πρόκειται για ένα τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως, αβοκάντο και σάλτα πέστο βασιλικού.

 

 

Μπορώ να πω ότι έχω διαβάσει πολλά για το αβοκάντο, δεν το είχα εντάξει όμως στην διατροφή μου μέχρι προσφάτως. Την πρώτη φορά θυμάμαι που θέλησα να το δοκιμάσω έκανα το λάθος και το δοκίμασα τη στιγμή που το καθάρισα , αυτό ήταν, χωρίς δεύτερη κουβέντα το πέταξα. Δεν με ενθουσίασε καθόλου η γεύση του και η λιπαρή υφή του.

Αφού πέρασε λίγος καιρός και ενώ έβλεπα συνεχώς μπροστά μου συνταγές με βάση το αβοκάντο, ακόμη και στην ζαχαροπλαστική, αποφάσισα να του δώσω άλλη μια ευκαιρία. Αυτήν τη φορά φτιάχνοντας μια σαλάτα με διάφορα λαχανικά, αβοκάντο και μια ελαφριά σάλτσα με ελαιόλαδο και ξύδι. Αυτό ήταν, νομίζω ότι αυτή η δεύτερη γνωριμία μας πήγε πολύ καλά και από τότε το έχω εντάξει στην διατροφή μου.

 

 

Το αβοκάντο περιέχει λιπαρά και συγκεκριμένα καλά λιπαρά

Τα λιπαρά που περιέχει είναι μονοακόρεστα, με αποτέλεσμα να καταπολεμούν τη χοληστερόλη και να είναι ευεργετικά για την καρδιαγγειακή λειτουργία. Επίσης είναι πλούσιο σε πολυακόρεστα ω-3 και  ω-6 λιπαρά. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι (σύμφωνα με όσα έχω διαβάσει) ότι δεν πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά μεγάλη ποσότητα, διότι υπάρχει ο κίνδυνος να διαταραχθεί η αναλογία ω-3 και ω-6 λιπαρών που είναι σημαντική για την καρδιά μας.

Περιέχει επίσης 20 βιταμίνες  όπως Α, Ε, Κ και C που έχουν αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση, καθώς και αρκετές του συμπλέγματος B, οι οποίες βοηθούν στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος και στην καταπολέμηση φλεγμονών.

Αποτελεί καλή πηγή καλίου, χαλκού, μαγνησίου και μαγγανίου.

Τέλος περιέχει αρκετές φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στον κορεσμό. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που πρόσθεσαν αβοκάντο στο μεσημεριανό τους γεύμα δήλωσαν χορτάτα για τουλάχιστον 3 ώρες μετά.

Για όλους τους παραπάνω λόγους και για πολλούς ακόμη που θα μάθετε αν ανατρέξετε στις διάφορες πηγές αναζήτησης στο internet, αξίζει να το εντάξετε στην διατροφή σας, πάντα όμως με μέτρο.

Σήμερα λοιπόν θα σας παρουσιάσω ένα τοστάκι- σαντουιτσάκι, πλούσιο, υγιεινό και γευστικό.

 

 

ΥΛΙΚΑ

  • 2 φέτες ψωμί του τοστ ολικής αλέσεως
  • ½ αβοκάντο
  • Λίγη σάλτσα πέστο βασιλικού
  • Ντομάτα σε ροδέλες
  • Αγγούρι σε ροδέλες
  • Κόκκινο κρεμμύδι σε ροδέλες
  • Λίγα φύλλα από τρυφερό μαρούλι
  • Μαύρο σουσάμι
  • Ρίγανη αποξηραμένη
  • Θυμάρι αποξηραμένο
  • Πολύ λίγο ελαιόλαδο (προαιρετικά)
  • Λίγο ξύδι βαλσάμικο
  • Αλάτι και πιπέρι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Πολτοποιώ το αβοκάντο πάνω στη μια φέτα ψωμιού.

Πασπαλίζω με το μαύρο σουσάμι και λίγο φρεσκοτριμμένο πιπέρι.

Στην άλλη φέτα απλώνουμε λίγη σάλτσα πέστο, ένα κουτάλι της σούπας. Αφήνουμε στην άκρη.

Επάνω από τη φέτα ψωμιού με το αβοκάντο τοποθετούμε τις φέτες ντομάτας και το αγγούρι, πασπαλίζουμε με λίγο αλάτι.

Στη συνέχεια προσθέτουμε τις ροδέλες κρεμμυδιού και πασπαλίζουμε με τη ρίγανη και το θυμάρι. Τέλος τοποθετούμε και τα φύλλα από το μαρούλι μας και ραντίζουμε με πολύ λίγο βαλσάμικο ξύδι και προαιρετικά με λίγο ελαιόλαδο.

Παίρνουμε τη φέτα ψωμιού με το πέστο και την τοποθετούμε επάνω από τη γέμιση μας. Έτοιμο το τοστάκι μας!

Προαιρετικά αν θέλετε μπορείτε να ψήσετε λίγο τις φέτες ψωμιού.

And remember…It’s not a diet, it’s called eating healthy!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *