Τοστ με Ταχίνι με γεύση κακάο & Φράουλες

 

Πολλές φορές ο χρόνος που διαθέτουμε για το πρωινό μας είναι περιορισμένος, παρόλα αυτά υπάρχουν πολλές επιλογές για να ετοιμάσουμε ένα γρήγορο, νόστιμο και το σημαντικότερο απ’όλα, ένα υγιεινό πρωινό.

Η επιλογή μου αυτή τη φορά για το πρωινό μου ήταν το ταχίνι με γεύση κακάο χωρίς ζάχαρη, το οποίο συνδύασα με φρέσκες φράουλες και σπιτική granola (μπορείς να δεις τον τρόπο παρασκευής της  εδώ).

Σε μία φέτα του τοστ, ολικής αλέσεως, πρόσθεσα ταχίνι με γεύση κακάο, φρέσκες φράουλες σε φέτες, granola (δημητριακά πρωινού χωρίς ζάχαρη), λίγο μέλι, αμύγδαλα και το συνόδευσα με μια κούπα πράσινο τσάι με στημένο λεμόνι.

Ένα ιδανικό πρωινό για να ξεκινήσεις τη μέρα σου γεμάτος ενέργεια!

 

 

Λίγα λόγια για το Ταχίνι, αυτόν τον διατροφικό θησαυρό!

Λόγω των ιδιοτήτων που περιέχει το ταχίνι, έχει χαρακτηριστεί ως υπερ-τροφή (super food). Πρόκειται για ένα φυσικό προϊόν που προέρχεται από 100% αλεσμένο σουσάμι, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διατηρεί όλα τα ευεργετικά συστατικά του πολύτιμου αυτού σπόρου.  Μπορούμε να το βρούμε στην αγορά και αναποφλοίωτο με τη μορφή ολικής αλέσεως (εγώ συνήθως αυτό προτιμώ) ή με διάφορες προσθήκες, όπως κακάο, μέλι, σιρόπι αγαύης ή ακόμη και πορτοκάλι.

Χάρη στη σύστασή του, πάντα βέβαια στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, μπορεί να συμβάλλει στην πρόσληψη πρωτεΐνης, βιταμινών του συμπλέγματος Β, ασβεστίου, μαγνησίου, ψευδαργύρου, φωσφόρου και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. Πρόκειται για μια τροφή που συμβάλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, στην προστασία της καρδιά, στην ενίσχυση της λειτουργίας του νευρικού συστήματος και γενικότερα, συμβάλει στην οχύρωση του οργανισμό.

Περιέχει επίσης υδατάνθρακες (20%) κυρίως με τη μορφή των φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Επίσης, περιέχει και καλής ποιότητας λίπος (50%), κυρίως μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ω-6) τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης. Πάντα όμως θα πρέπει να καταναλώνετε με μέτρο λόγω της υψηλής θερμιδικής του αξίας.

Σε σύγκριση με άλλα γλυκά, όπως η σοκολάτα και τα παράγωγά της, το ταχίνι υπερτερεί διότι περιέχει ελάχιστα κορεσμένα λιπαρά. Είναι πλούσιο σε ασβέστιο (για την πρόληψη της οστεοπόρωσης), σίδηρο (για τη σωματική και πνευματική υγεία), κάλιο και ψευδάργυρο (για την αύξηση της άμυνας του οργανισμού), φώσφορο, μαγνήσιο (δρα καταπραϋντικά, ηρεμιστικά και μειώνει τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες), μαγγάνιο και σελήνιο (έχουν έντονη αντιοξειδωτική δράση), χαλκό (για τη μείωση των πόνων στις αρθρώσεις), ενώ είναι καλή πηγή φυτοστερολών και λιγνανών (σεσαμίνη, σεσαμολίνη) που δρουν αντιοξειδωτικά, αποτοξινωτικά και φαρμακευτικά (μειώνουν την χοληστερίνη και την υπέρταση) στον οργανισμό.

Επίσης, το ταχίνι περιέχει βιταμίνη Ε σε μεγαλύτερο ποσοστό από το ελαιόλαδο. Η βιταμίνη Ε δρα προστατευτικά στον οργανισμό από τις φθορές και τη γήρανση.

Οι επιλογές που έχουμε για να το απολαύσουμε είναι πολλές , σε ψωμί του τοστ μαζί με λίγο μέλι και φρέσκα φρούτα, στις σαλάτες μας, φτιάχνοντας μια ωραία σάλτσα με βάση το ταχίνι, σε πίτες και ψωμάκια, σε μπισκότα, σε γλυκά, σε smoothie, σε παγωτό ακόμη και σε ντιπ πικάντικα με λεμόνι, σκόρδο, πιπέρι και άλλα μπαχαρικά.
Το βέβαιο λοιπόν είναι ότι θα πρέπει να εντάξουμε στη διατροφή μας το Ελληνικό Ταχίνι γιατί είναι τόσο νόστιμο, όσο και θρεπτικό.
And remember … Healthy isn’t a goal it’s a way of living!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *