Κινόα με μανιτάρια

 

Σήμερα θα σας προτείνω κάτι διαφορετικό.

Η περίοδος μετά τις γιορτές είναι η εποχή που όλοι προσπαθούμε να μαζευτούμε λιγάκι, είτε γιατί φάγαμε λίγο παραπάνω, είτε γιατί θέλουμε να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα και να απέχουμε λίγο από το κρέας το οποίο υπερκαταναλώσαμε την εορταστική περίοδο. Για το λόγο αυτό λοιπόν, θα σας παρουσιάσω παρακάτω ένα από τα αγαπημένα μου πιάτα, πρόκειται για Κινόα με μανιτάρια.

 

 

Εντάξει το ομολογώ, το συγκεκριμένο πιάτο δεν είναι ιδιαίτερα φωτογενές (έως καθόλου), παρόλα αυτά όμως πρόκειται για ένα πολύ νόστιμο, υγιεινό και θρεπτικό φαγάκι με πολύ λίγο χρόνο προετοιμασίας.

Την διατροφική αξία της κινόα φαντάζομαι τη γνωρίζετε. Έχουμε μιλήσει για αυτήν σε παλαιότερο post, μπορείς να δεις εδώ.

Τώρα όσο αναφορά τα μανιτάρια πρόκειται για μύκητες που αναπτύσσονται σε σκιερό και υγρό περιβάλλον και θεωρούνται εξαιρετική τροφή καθώς περιέχουν ελάχιστες ποσότητες λίπους και σακχάρου ενώ αντίθετα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνης χωρίς όμως τις τοξίνες, τα λίπη και τη χοληστερόλη που περιέχει η ζωική πρωτεΐνη.

Αποτελούν ιδανική τροφή για χορτοφάγους και όχι μόνο καθώς προτείνονται ιδιαίτερα και σε αυτούς που θέλουν να χάσουν βάρος στα πλαίσια βέβαια μιας ισορροπημένης διατροφής διότι περιέχουν ελάχιστες θερμίδες.

 

 

Ο συνδυασμός τους λοιπόν με την κινόα μας δίνει ένα ιδιαίτερο πιάτο με μεγάλη θρεπτική αξία.

Ας περάσουμε λοιπόν στα υλικά της συνταγή:

 

 

ΥΛΙΚΑ για 4 μερίδες

  • 500 γρ φρέσκα λευκά και καστανά μανιτάρια
  • 1 χούφτα αποξηραμένα μανιτάρια πορτσίνι
  • 2 φλιτζάνια του τσαγιού κινόα
  • 1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 2 σκελίδες σκόρδο πολτοποιημένο
  • Θυμάρι αποξηραμένο (προαιρετικά)
  • Ελαιόλαδο
  • Αλάτι
  • Πιπέρι

Παρμεζάνα ή γραβιέρα της επιλογής σας για το σερβίρισμα

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Ρίχνουμε σε ένα μπολ με χλιαρό νερό τα αποξηραμένα μανιτάρια και τα αφήνουμε να μαλακώσουν για 30 λεπτά.

Αφού περάσουν τα 30 λεπτά κόβουμε τα φρεσκα μανιτάρια σε λεπτές φέτες και τα αφήνουμε στην άκρη.

Σε μια πλασοτέ κατσαρόλα ( ή κατσαρόλα της επιλογής σας) ρίχνουμε το ελαιόλαδο, περίπου 4 κουτάλια της σούπας, το κρεμμύδι, το σκόρδο και τα φρέσκα μανιτάρια. Σοτάρουμε όλα τα υλικά μαζί.

Στη συνέχεια ρίχνουμε στην κατσαρόλα τα αποξηραμένα μανιτάρια που έχουν μαλακώσει μαζί με το νερό μέσα στο οποίο μούσκεψαν. Προσθέτουμε και το αποξηραμένο θυμάρι (αν θέλουμε).

Τέλος ρίχνουμε και τη κινόα (αφού πρώτα την έχουμε πλύνει καλά) μαζί με 2 φλιτζάνια χλιαρό νερό.

Προσθέτουμε κατά βούληση αλάτι και πιπέρι και αφήνουμε την κινόα να βράσει σε χαμηλή φωτιά. Όταν αρχίσουν να σκάνε οι σπόροι της κινόα και πιει τα υγρά της είναι έτοιμη. Αν χρειαστεί μπορείτε να προσθέσετε λίγο νερό ακόμη, προσοχή όμως θα πρέπει να είναι ζεστό.

Σερβίρετε προαιρετικά  με τριμμένη γραβιέρα ή παρμεζάνα.

Καλή σας όρεξη!

 

 

And remember…Nothing brings people together like good food!

Αν δοκιμάσετε αυτή τη συνταγή, θα χαρώ να δω φωτογραφίες σας κάνοντας με tag στο instagram γράφοντας @handmadelittletreats ή μπορείτε να αφήσετε το σχόλιο σας κάτω από το συγκεκριμένο post.

 

Η συνταγή είναι από το βιβλίο -Αυτή είναι η κουζίνα μου- του Βαγγέλη Δρίσκα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *