Πολύχρωμη Σαλάτα με Κινόα και Ανάμικτα Λαχανικά

1η Αυγούστου σήμερα.. Καλό Μήνα! Πραγματικά πρόκειται για μια πολύ ζεστή μέρα!

Ιδανική μέρα για να απολαύσεις μια ελαφριά σαλάτα.

Σήμερα λοιπόν θα φτιάξουμε άλλη μια από τις αγαπημένες μου σαλάτες, πρόκειται για μια καλοκαιρινή πολύχρωμη και υγιεινή σαλάτα με κινόα.

 

 

Βασικά, τη συγκεκριμένη σαλάτα την απολαμβάνω ως κύριο γεύμα, τόσο τους καλοκαιρινούς μήνες όσο και το χειμώνα. Βέβαια το χειμώνα δεν έχω στη διάθεση μου αυτά τα υπέροχα ζουμερά ντοματίνια που της δίνουν έξτρα νοστιμιά αλλά όλο και κάποιο λαχανικό εποχής προσθέτω στη θέση τους.

 

 

Λίγα λόγια για την κινόα:

Η κινόα έχει χαρακτηριστεί ως υπερτροφή, και όχι άδικα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως πολυφαινόλες, φυτοστερόλες, φλαβονοειδή τα οποία εμποδίζουν την απελευθέρωση των ελευθέρων ριζών.

Αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών, δημιουργεί κορεσμό και βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά, βιταμίνη Ε και αποτελεί καλή πηγή μαγνησίου, καλίου,  μαγγανίου και άλλων μετάλλων.

Περιέχει επίσης αρκετές βιταμίνες, όπως Β1, Β2, Β3, και D, που συμβάλουν στη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού μας. Αυτός είναι και ο λόγος που η κινόα μπορεί να είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος τόσο για την απώλεια βάρους όσο και για τη σωστή λειτουργία της υγείας μας.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες και σε γλυκά ή ακόμη και να αντικαταστήσει το ρύζι όπου απαιτείται. Τις νιφάδες κινόα επίσης μπορούμε να τις εντάξουμε στο πρωινό μας μαζί με γάλα, γιαούρτι και φρέσκα φρούτα.

Περισσότερα για τη διατροφική αξία της κινόα μπορείτε να μάθετε εδώ.

Ας επιστρέψουμε λοιπόν στη σαλάτα μας.

 

 

Η σαλάτα αυτή, όπως και η σαλάτα με φακές που σας έχω παρουσιάσει, αποτελεί την εύκολη λύση για μένα όταν δεν έχω χρόνο και θέλω να ετοιμάσω κάτι στα γρήγορα, αλλά να μην είναι πρόχειρο και να με κρατήσει.

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Και φυσικά πολύ γευστική! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να βράσετε την κινόα και τα λαχανικά σας.

Η κινόα πριν μαγειρευτεί θα πρέπει να πλυθεί καλά κάτω από τρεχούμενο νερό.

Επίσης, αυτό που συνήθως κάνω, ακόμη και αν πρόκειται για βιολογική κινόα, είναι καθώς την πλένω να την τρίβω λίγο με το χέρι, με αυτόν τον τρόπο δεν θα βγάλει καθόλου πικρίλα καθώς βράζει.

 

 

 

Ας περάσουμε λοιπόν στα υλικά και στον τρόπο παρασκευής της σαλάτας μας.

Υλικά :

  • 1 φλιτζάνι κινόα
  • 2 φλιτζάνια νερό
  • Αλάτι

Ανάμικτα λαχανικά της επιλογής σας (τα γνωστά ανάμικτα λαχανικά που διατηρούνται στην κατάψυξη) εγώ προτίμησα:

  • Καλαμπόκι
  • Καρότο
  • Αρακά
  • Φασολάκια

επιπλέον θα χρειαστούμε

  • Αλάτι
  • Ντοματίνια
  • Αγγουράκι (προαιρετικά)
  • Μαύρο σουσάμι
  • Τυρί φέτα

Υλικά για το ντρέσινγκ:

  • Ελαιόλαδο
  • Ξύδι βαλσαμικο
  • Μουστάρδα
  • Λίγο μέλι ή σιρόπι αγαύης

Εκτέλεση

Αρχικά πλένουμε καλά την κινόα και τη βάζουμε με το νερό να βράσει σε μέτρια φωτιά.

Προσθέτουμε αλάτι κατά βούληση.

Θα χρειαστούν 15-20 λεπτά περίπου για να βράσει η κινόα και να απορροφήσει το νερό.

Η κινόα είναι έτοιμη όταν φουσκώσει και αρχίσουν να φαίνονται κάτι μικρά λευκά «ποδαράκια» στο πλάι.

Την κατεβάζουμε από τη φωτιά και την αφήνουμε να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου.

Στη συνέχεια βράζουμε και τα ανάμικτα λαχανικά μας σε μπόλικο αλατισμένο νερό. Αφού βράσουν τα σουρώνουμε και τα αφήνουμε και αυτά στην άκρη να κρυώσουν.

Αφού κρυώσει η κινόα και τα λαχανικά μας τα ρίχνουμε σε ένα μεγάλο μπόλ.

Προσθέτουμε τα ντοματίνια αν θέλουμε κομμένα στη μέση, το αγγουράκι κομμένο σε φετούλες, το μαύρο σουσάμι και το τυρί φέτα.

Ετοιμάζουμε σε ένα ποτήρι το ντρέσινγκ, ανακατεύοντας 1 μέρος ελαιόλαδο με μισό μέρος ξύδι, λίγη μουστάρδα και μέλι κατά βούληση. Ρίχνουμε το ντρέσινγκ πάνω από τη σαλάτα μας και ανακατεύουμε.

Μπορούμε να σερβίρουμε τη σαλάτα μας προσθέτοντας  φρέσκα φύλλα βασιλικού.

A Salad is not a meal … it is a Style!

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *